Thursday, May 12, 2011

oh lelaki idaman ... :D

guyss ! :)
rindunya kat bloggers sekalian .
lama giler tak update belog i yang tak seberapa ni .
yelahh .
sekarang ni busy tersangattt lah busy .
kdg-kdg tu sampai makan pun tak sempat . 
kesian kan ??
oke , sila buat muka touching . >.<
alah aku ni .
busy apalah sangat .
PM kita busy pun sempat lagi update Twitter & Facebook .T_T

berbalik kpd asal .
lelaki idaman ?
what the ...?!
hahaha .
entahlah , aku pun tak tahu sebenarnya apa ciri-ciri lelaki idaman aku .
bg aku , bila aku tengok mamat muka hensem ala-ala muka group k-pop ,
mmg konpim aku dulu yg cair .
haha .
aku takdelah fix sangat bout my prince charming ni .
takdelah sampai nk muka ala-ala david beckham gitu .
takdelah nak badan ketul-ketul mcm fahrin ahmad gitu der .
yg penting ,
bila aku tengok mamat tuh ,
hati aku jd berbunga .
hahaha .
alah , dalam hati ada taman oke :)
yg paling penting ,
dia WAJIB CUTE bagi aku .
hahaha .
*gedik*

eh , salah .
xbaik tau pandang orang dari segi rupa paras je .
nk buat apa kalau kau kawin dengan orang hensem pun ,
tp hati jahat macam firaun ,
kau jugak yg merana menangis melolong nanti .
nk buat apa kau kawin dengan jutawan pun ,
bukan kau boleh bawak harta masuk kau punya kubur .
T_T

tapi fitrah kita sebagai manusia kan ,
memang rupa paras dulu yg kita pandang .
nak muka hensem bagai .
nak rambut pacak-pacak sampai cicak jatuh pun tak sempat nk mengucap .
kalau boleh ,
nak muka ala-ala korean .
*oke ini hanya untuk peminat k-pop sahaja :D *

BAGI AKU ,
lelaki idaman aku haruslah ;

1 - taat pada agama & allah .

- wajib taat pada agama & allah .
yelah , tak kan nanti kau nak cari laki yg tak tahu pasal ilmu agama langsung .
nanti kang , anak kau tanya kau ,t 
"ayah , macamana nk baca doa qunu' ?"
tak kau nk buat muka selamba seposen kau tu ,then kau jawab ,
"ayah tak ingatlah sayang"
eh , tak malu ke ? >.<
nak cari laki , biarlah yg ada ilmu agama .
jangan plak kau dah mmg tak tahu ilmu agama ,
kau pergi plak cari husband-to-be kau tu mat rempit .
jawabnya , memang tak beragama lah kau dari segi batinnya !

2 - friendly dengan family aku .

yuph ..
i wish , my husband-to-be is a friendly guy ! :)
not just with my family , but also with the others .
eee , selisih malaikat 44 , aku tak nak lelaki yg pendiam .
benci betol aku lelaki yg bila kita cakap sepatah , sepatah jugak dia jawab .
eh , tak boleh ke kau jawab 2 3 patah ?
mahal sangat ke suara kau ?
eh , ke mulut kau ade jongkang emas ? grrr ~

3 - bertanggungjawab !

ini wajib !
kalau dia seorang yang careless ,
mcmane nk jaga family ???
nampak gaya , mmg akulah yg akan jadi queen control .
hahaha .
:)


4 - rajin , kemas , pembersih .

oke , ni tidak wajib bagi aku .
tapi kalau boleh nk yg macamni .
sbb nanti senang ,
tak payah aku nak ajar satu-satu .
hahaha . T_T
kalau boleh , biarlah dia sudah terdidik dari kecik untuk bersikap sebegini .
nanti tak payah lah susah-susah aku ajar cara nk kemas rumah or else !
kalau lah my husband-to-be tu seorang yg pemalas ,
eee , mmg siap aku kerjakan .
tak kan pinggan sebiji pun nak harap aku yang basuh nanti !!!!!

5 - rupa :D

hehe . bab ni mmg aku syok sangat nk story .T_T
*gedik*
aku tak fix tentang rupa lelaki idaman aku sebab bagi aku semua orang diciptakan dengan  kecantikan & kekacakkan masing-masing .
cukup bagi aku ,
lelaki tu harus tinggi dari aku walaupun 3 inci .hehe :)
dia mestilah mempunyai senyuman yang sangat menyejukkan hati .
agak-agak kalau aku tengah hotttt ,
bila aku tengok senyuman dia ,
aku akan jadi beku semula ibarat aku duduk di dalam freezer .
:DDDDDD
kalau boleh , nak mata yang kuyu gitu . heeee .
alaaa , comelnyeeeeeeee . * wink-wink *
then bila dia bercakap ,
dia akan pandang mata aku & vice versa .
so swettt .

6 - a steady person .

oke , my-husband-to be harus lah sentiasa steady .
xnak yang cepat gelabah .
and dia juga haruslah sentiasa senyum :) .


7 - smooker ? no no no :)

grr ~
benci smooker .
tapi kan , kalau dah dapt jodoh dengan smooker ,
nk buat macamane kan .
terima jelah nampak gayanyaaa .=.=



ehhh , dah ! 
cukup sampai sini je entry aku kali ni .
nanti kan aku duk berangan lebih-lebih plak kang .
susah plakkk nanti .
hehe.
tc all ,
bubye :)


                                                            Photobucket

No comments:

Post a Comment

Next Previous Home